Regionaal inschrijfloket ook voor huurwoonwagens

Geplaatst op woensdag 8 mei 2024

Wil je in aanmerking komen voor een huurwoonwagen in de gemeente Maashorst? Dan kun je je ook daarvoor vanaf 15 mei inschrijven via het nieuwe digitaal inschrijfsysteem voor sociale huurwoningen www.thuispoort.nl. (Deze link gaat naar een andere website) Om in aanmerking te komen moet je dan qua (gezins)inkomen wel tot de doelgroep van de woningcorporaties behoren.

Binnen de gemeente Maashorst kan op dit moment echter nog geen huurwoonwagen worden toegewezen. Er zijn op dit moment namelijk nog geen standplaatsen voor huurwoonwagens beschikbaar. De Berkendonk in Uden wordt in 2025 geschikt gemaakt voor twee extra standplaatsen. ’t Oliemeulen in Schaijk volgt daarna met één extra standplaats. Een nieuwe woonwagenlocatie voor nieuwe huurwoonwagens kan er pas komen als daarvoor een geschikte locatie is gevonden en alle procedures daarvoor zijn doorlopen.

Iedereen die qua (gezins-)inkomen tot de doelgroep van de woningcorporaties behoort kan zich inschrijven voor een huurwoonwagen. Het regionale toewijzingssysteem is echter zo ingedeeld dat ‘echte’ woonwagenbewoners voorrang krijgen. Pas als een standplaats voor een huurwoonwagen beschikbaar is, wordt met behulp van het regionale toewijzingssysteem bepaald of die aan je kan worden toegewezen. Het regionale toewijzingssysteem is opgenomen in het ‘Woonwagen en standplaatsenbeleid gemeente Maashorst’ en de daaraan gekoppelde Bijlage 1. Deze vind je via https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR701587/1. (Deze link gaat naar een andere website)

Heb je nog vragen? Op www.thuispoort.nl (Deze link gaat naar een andere website) vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Heb je andere vragen, dan kun je contact opnemen met gemeente Maashorst via tel. 0413 – 28 19 11.